در بازاریابی آنلاین، نرخ کلیک یا به اختصار CTR، یک شکل کلیدی است که رابطه بین تعداد نمایشها و تعداد کلیکها بر روی یک رسانه تبلیغاتی یا یک لینک را توصیف میکند.
هر چه CTR بیشتر باشد، کاربران بیشتری روی یک تبلیغ یا لینک کلیک می کنند. CTR در SERP ها نقش مهمی در بهینه سازی موتورهای جستجو دارد.
نرخ کلیک یک معیار مهم است که می تواند برای اندازه گیری عملکرد استفاده شود. بین دو کاربرد متفاوت تمایز قائل شد
CTR در بازاریابی آنلاین: نرخ کلیک نشان می دهد که چند بار بر روی یک تبلیغ یا پیوند نسبت به تعداد نمایش ها کلیک می شود. اگر نرخ کلیک روی یک تبلیغ (نرخ کلیک روی لینک خبرنامه در ایمیل مارکتینگ) بالا باشد، می توان فرض کرد که تبلیغ محبوب است یا موضوع در خبرنامه جذاب است. سپس CTR باید در رابطه با تبدیل ها تنظیم شود.
در تجارت الکترونیک، CTR به تنهایی مرتبط نیست، باید در رابطه با سرنخ ها یا فروش هایی که یک فروشگاه از طریق صفحه فرود ایجاد می کند، قرار گیرد.
CTR در بهینه سازی موتورهای جستجو: نرخ کلیک روی یک قطعه در نتایج جستجو در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ یا یاهو برای سئو مرتبط است.
هرچه CTR بیشتر باشد، احتمالاً قطعه بهینهسازی بهتری خواهد داشت. با این حال، اگر بسیاری از کاربران از صفحه فرود به نتایج جستجو برگردند، این منجر به نرخ پرش بالا می شود - مشابه CTA.
هیچ تعریف واحدی از آنچه که CTR متوسط ??را تشکیل می دهد وجود ندارد. در سئو با مهدی نجاری مقادیر کاملاً متفاوت است. این تعریف یکنواخت است که تعداد نمایش ها بر تعداد کلیک ها تقسیم می شود تا CTR تعیین شود.
هرکسی که یک کمپین بازاریابی پولی در گوگل ادز برای کلمات کلیدی خاص راهاندازی کند، از CTR به عنوان یک کلید مهم استفاده میکند. اگر نسبت بین نمایش و کلیک بالا باشد، به نظر میرسد که آگهی به خوبی توسط کاربران مورد استقبال قرار میگیرد و سپس قطعه بهطور مناسب بهینهسازی میشود.
همین امر در مورد بازاریابی ایمیلی نیز صدق می کند: با کمک شاخص عملکرد CTR، جذابیت یک خبرنامه برای گروه هدف قابل اندازه گیری است.
با این حال، CTR همیشه باید در رابطه با نرخ تبدیل مشاهده شود که مربوط به فروشگاههای آنلاین یا وبسایتهای وابسته است.
بنابراین اگر حدود 100 کاربر برای 10000 نمایش روی تبلیغ کلیک کنند، نرخ کلیک 1 درصد است. با این حال، اگر تنها 2 نفر از این 100 کاربر یک تراکنش را انجام دهند و به فروش یا سرنخ تایید شده منجر شوند، CTR تنها 0.02 درصد است. این مقدار باید با هزینه هر کلیک (CPC) و اهداف اعلام شده شرکت مقایسه شود.
نرخ کلیک نه تنها در بازاریابی آنلاین و محتوا، بلکه برای بهینه سازی موتورهای جستجو نیز مرتبط است. نرخ کلیک یک شکل کلیدی است که نشان می دهد آیا یک نتیجه ارگانیک در مقایسه با موقعیت آن در نتایج جستجو به خوبی یا ضعیف کلیک شده است.
با این حال، نرخ کلیک نیز باید در اینجا در رابطه با نرخ پرش و زمان در سایت دیده شود. به عنوان مثال، اگر قطعه چیزی متفاوت از آنچه صفحه فرود می تواند ارائه دهد، وعده دهد، بازدیدکنندگان وب سایت به سرعت به نتایج جستجو برمی گردند و بنابراین از نرخ پرش بالاتر، زمان کم در سایت و در نتیجه سیگنال های منفی کاربر اطمینان حاصل می کنند.
سئو: گزینه هایی برای بهینه سازی CTR های SERP شامل تغییر توضیحات متا یا یکپارچه سازی ریچ اسنیپت ها است. علاوه بر این، دقت قطعه را می توان با محتوای صفحه فرود تنظیم کرد.
SEA: یک کمپین در بازاریابی آنلاین را می توان با در نظر گرفتن CTR بهینه کرد. اگر نرخ کلیک کمتر از انتظارات (استاندارد) باشد، هدف گذاری برای تبلیغ را می توان تنظیم کرد یا آگهی یا بنر را می توان تغییر مکان داد.
https://setiathome.berkeley.edu/show_user.php?userid=11240481 |
http://history.lib.ntnu.edu.tw/wiki/index.php/%E4%BD%BF%E7%94%A8%E8%80%85:LacyRaley2 |